Listing 1 - 10 of 80 << page
of 8
>>
Sort by

Book
Theorie und Praxis der Erziehung
Authors: ---
ISBN: 3579023489 Year: 2004 Publisher: Gütersloh Gütersloher Verlagshaus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Project Vaders
Authors: --- ---
Year: 2004 Publisher: Rotterdam Stichting De Meeuw

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit werkboek bevat achtergrondinformatie en suggesties voor activiteiten met vaders naar aanleiding van het Project vaders, dat in maart 2004 overal in Rotterdam werd georganiseerd . Het project werd ontwikkeld om het belang van de betrokkenheid van vaders bij de opvoeding van hun kind te benadrukken. De thema's hebben betrekking op 'de vader als opvoeder', 'de vader als vriend' en 'de vader als vrijwilliger'.


Object
Contactdoos. Een spel vol spanning over contact tussen tieners en hun ouders
Authors: ---
Year: 2004 Publisher: Berchem In Petto

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Contactdoos wil bijdragen tot een beter contact tussen ouders en jongeren. Het spel zet jongeren en/of ouders aan om na te denken en te communiceren over hun onderling contact. Daardoor krijgen ze een beter inzicht in en begrip voor elkanders leefwereld, behoeften, verlangens, problemen en drijfveren. De thema's 'communicatie', 'opvoeding', 'relaties en seksualiteit', 'risicogedrag en genotmiddelengebruik', 'school' en 'vrije tijd' komen aan bod. Het spel kan worden gespeeld met of zonder volwassenen, liefst in grote groepen, bijvoorbeeld in de jeugdbeweging, een jeugdinstelling of een school. Of je kunt er met meerdere gezinnen voor rond de tafel gaan zitten.


Book
Een kijk op de bewegingspedagogiek volgens V. Sherborne
Authors: ---
Year: 2004 Publisher: Destelbergen SIG

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Belgische Sherborne Vereniging en Sig sloegen de handen in elkaar om een inleidende film te maken over de bewegingspedagogiek gebaseerd op het werk van Veronica Sherborne. Behalve de doelstellingen van de pedagogiek worden ook de talrijke doelgroepen in de kijker geplaatst (zowel kinderen, jongeren als volwassenen uit verschillende settings). De video geeft een totaalbeeld op de mogelijkheden van het gebruik van de Sherbornemethode. Het is dan ook een smaakmaker om geïnteresseerde therapeuten, leerkrachten, studenten en ouders aan te zetten tot verdere verdieping en vorming.


Object
Omdat ik het zeg!? Een themapakket over regels en grenzen in de opvoeding voor bijeenkomsten met ouders van kinderen van 0-12 jaar
Author:
Year: 2004 Publisher: Velp LOOPP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit themapakket bevat informatie en materiaal voor het organiseren van één of meer ouderbijeenkomsten over regels en grenzen. Het biedt ouders en beroepskrachten informatie en inzichten die zij in hun alledaagse opvoedingspraktijk kunnen gebruiken. In de bijeenkomst is er aandacht voor informatieoverdracht, maar ook voor uitwisseling van ervaring van opvoeders onderling.


Book
Opvoeding die past. Over temperament bij kinderen
Author:
Year: 2004 Publisher: Zoetermeer Boekencentrum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boekje wil ouders helpen om zicht te krijgen op het temperament van hun kind, of om dit zicht te vergroten. Ook wil de auteur opvoeders helpen om zicht te hebben op hun eigen temperament en de manier waarop dit van invloed is op de relatie met het kind. Daarnaast worden tal van praktische tips gegeven voor de dagelijkse opvoedingssituaties. Het boekje eindigt met de beantwoording van een aantal vaak gestelde vragen over het temperament.


Object
Eten, slapen, zindelijk worden
Year: 2004 Publisher: Gelderland Spectrum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit themapakket is bedoeld voor bijeenkomsten van ouders met kinderen van 0-4 jaar. Alle ouders krijgen te maken met de eigen wil van hun kind. Dat hoort bij het opgroeien. Een kind moet daarmee leren omgaan. Wat helpt is om dingen steeds op dezelfde manier te doen en door duidelijke regels te stellen. Bijvoorbeeld bij eten, slapen en zindelijk worden.


Book
Ontwikkeling stimuleren. Werkboek voor ouders en opvoeders
Author:
Year: 2004 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ouders, opvoeders, leerkrachten en therapeuten willen kinderen zien ontwikkelen. Hoe groter de kwaliteit van stimuli van de volwassene, hoe groter de ontwikkelingskansen van het kind. Maar welke prikkels stimuleer ik als volwassenen bij mijn kind? Aan welke kwaliteitsnormen moet mijn interactie voldoen? Antwoord daarop is in elke opvoedingssituatie dezelfde: de nood van elk kind aan mediatie. De auteur ging te rade bij o.m. Feuerstein, P.S. Klein, F. Cuvelier, C. Haywood en K. Greenberg. Het boek is een werkboek, zodat de lezer de kans krijgt zichzelf te evalueren tijdens het lezen. Elk hoofdstuk eindigt met tips voor ouders, opvoeders en leerkrachten.


Book
Taal en taalwetenschap
Authors: --- ---
Year: 2004 Publisher: Malden Blackwell Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek geeft een brede introductie in de taalwetenschap in al haar facetten. De structuur van taal krijgt ruime aandacht, maar ook de taalgebruiker en de taalgemeenschap komen uitgebreid aan bod. De gebruikte voorbeelden komen uit een groot aantal verschillende talen. Ieder hoofdstuk wordt afgesloten met een aantal opdrachten, die kunnen worden opgelost met behulp van de in dat hoofdstuk geïntroduceerde begrippen. Onderwerpen die o.a. aan bod komen: taalverwerving, taalhandelingen, syntaxis, woorden en hun betekenis, klanken, talen en taalgemeenschap met als onderdeel tweetaligheid..


Book
Spel en ontwikkeling : spelen en leren in de onderbouw
Author:
Year: 2004 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Spel en ontwikkeling' is bestemd voor (aanstaande) leidsters en leerkrachten die ontwikkelingsgerichte spelactiviteiten voor jonge kinderen willen ontwerpen en begeleiden. In het boek zijn drie grote lijnen aan elkaar verbonden. Eén daarvan is de uitwerking van de spelactiviteiten die voor kinderen van drie tot ongeveer zeven jaar noodzakelijk zijn: manipulerend spel en bewegingsspel, rollenspel, constructiespel en thematisch spel. De tweede wordt gevormd door de leerprocessen die binnen deze spelactiviteiten aangesproken worden: sociale vaardigheden, taalontwikkeling, woordenschat en NT2, symboolvorming en schematiseren, en lees-schrijfontwikkeling en reken-wiskundeontwikkeling. In de derde lijn krijgen het didactisch handelen en de vaardigheden een plaats die leidsters en leerkrachten inzetten om het spel goed te kunnen ontwerpen, te begeleiden, te observeren en te plannen. In dit boek staat het begeleide spel centraal. De overwegingen achter deze keus zijn in het slothoofdstuk verwoord.

Listing 1 - 10 of 80 << page
of 8
>>
Sort by